Teknik Sophrology

Teknik Sophrology

Semua orang mesti pernah mendengar sophrology, kerana trend perubatan alternatif ia adalah semula jadi yang seseorang mendengar lebih lanjut mengenainya di tempat lain. Bagi yang belum tahu sophrology merujuk kepada kesejahteraan bersantai dan bernafas. Malah, ia lebih daripada itu.

Pertama sekali, sophrology adalah beberapa dekad ciptaan lama. Ia dicipta di Sepanyol pada tahun 1960 oleh neuro-psikiatri Colombia, Dr. Alfonso Caycedo. Menolak proses tegar psikiatri, beliau membangunkan satu kaedah baru yang lebih menghormati pesakit dan mengambil kira personaliti mereka dan keunikan mereka. Ia bertujuan untuk memastikan kesedaran pesakit psikiatri untuk membantu mereka menjadi lebih baik.

Tujuan kaedah ini adalah untuk menubuhkan atau mengembalikan keharmonian antara badan dan minda. Pencipta kaedah yang telah diilhamkan oleh teknik Timur seperti yoga dan meditasi dan ditambah pula dengan teknik bersantai Barat. Semua ini menimbulkan kesedaran untuk memerangi kebimbangan, kebimbangan dan ketegangan.

Ia membantu memulihkan kembali keyakinan pesakit, dengan menyemai semangat pemikiran yang positif. Ia adalah satu cara untuk mengetahui diri sendiri, untuk mencari dan mengubah diri sendiri.

Kaedah ini telah demokrasi masa ke masa. Orang-orang yang dikehendaki melakukan prestasi yang lengkap akan mempunyai manfaat yang sesuai daripadanya. Ini adalah kes atlet, contohnya sebelum larian mereka, berenang atau acara melompat, sebahagian daripada mereka menghadiri mesyuarat sophrology, sementara yang lain menggunakan pencegahan untuk merasa baik tentang diri mereka. Wanita hamil mengikuti amalan yang sama sebagai persediaan untuk melahirkan anak.

Mesyuarat mempunyai dua fasa di mana satu pembohongan atau duduk dengan selesa:

- Fasa kelonggaran badan melalui amalan pernafasan dan visualisasi bagi setiap bahagian badan (dari kepala hingga ke kaki), diiringi oleh suara sophrologue a.

- Fasa kesedaran, akses kepada kawasan-kawasan yang lebih tinggi kesedaran terima kasih kepada senaman pernafasan dan penumpuan.

Semasa mesyuarat, anda akan mempelajari senaman mudah dan mengamalkan yang akan membantu anda dalam kehidupan seharian anda, tekanan pertempuran, kebimbangan, kemarahan, kebimbangan, keletihan, ketakutan dan membantu anda memperoleh kesabaran dan ketenangan.

Masa latihan yang cukup mudah diperlukan. Jika anda mendapati terapi yang betul, sophrology akan membantu anda berasa lebih baik, kedua-duanya dalam minda dan badan anda. Anda akan bersedia untuk melawan ketegangan, tekanan dan diri dengan mudah dari konflik. Hidup anda akan berubah dengan penaklukan menyelamatkan nyawa teknik yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar