Narwastu - Minyak Raja-raja

Narwastu - Minyak Raja-raja

Minyak narwastu mungkin minyak penting yang anda tidak pernah mendengar dan ada sebab yang baik untuk itu. Ini minyak pati amat jarang berlaku dan pernah dianggap sebagai begitu berharga bahawa ia dibenarkan penggunaan adalah untuk raja-raja dan imam-imam kepala. Tetapi bagi mereka yang ingin mendapatkan bantuan kerajaan, anda pasti boleh mencari minyak pati ini dengan mudah cukup ... jika anda bersedia untuk membayar untuk itu.

Minyak narwastu telah berharga dalam budaya purba, dan telah pun disebut di dalam bible. Ini adalah minyak yang Mary Magdalene digunakan untuk meminyaki kaki Yesus. Beliau kemudian menyapu minyak yang jauh dan dikatakan bahawa rambutnya wangi seluruh rumah. Ia juga berkata bahawa salah satu daripada murid-murid Yesus mengadu bahawa minyak perlu telah dijual dan uangnya dapat diberikan kepada orang miskin, kerana ia adalah begitu mahal, walaupun dalam zaman alkitabiah. Tetapi Yesus berkata bahawa minyak perlu diselamatkan untuk dikebumikan beliau, kerana miskin akan sentiasa berada di sana, tetapi dia tidak akan. Walaupun 2000 tahun yang lalu, minyak ini sangat berharga.

Minyak narwastu berasal dari tumbuhan narwastu itu. Tumbuhan ini berasal hanya kepada Himalaya Mountains, pada ketinggian antara 11,000 dan 17,000 kaki. Batang tumbuhan yang dihancurkan dan diproses menggunakan penyulingan wap. Hasilnya adalah minyak dengan warna kuning terang dan konsisten sederhana. Ia mempunyai bau yang kuat warna tanah yang sangat kuat, jadi sedikit pergi jauh.

Minyak narwastu mempunyai sifat-sifat sedatif yang kuat. Minyak ini adalah yang paling sering digunakan untuk merawat keresahan dan insomnia, walaupun ia digunakan untuk merawat beberapa keadaan lain. Ia juga agak berguna dalam menenangkan hati. Ia boleh digabungkan dengan Ylang-Ylang dan disapu pada dada untuk kesan menenangkan.

Minyak narwastu juga yang berkesan anti-radang dan anti-tdk teratur. Ia boleh digunakan untuk mengurangkan pendarahan haid yang berlebihan serta kekejangan otot mudah. Minyak ini sangat baik untuk penyembuhan kulit dan telah digunakan oleh pengamal perubatan puak untuk merawat keadaan yang tidak boleh dirawat dengan cara lain.

Minyak ini adalah berkait rapat dengan Valerian, jadi jika anda sudah biasa dengan Valerian, maka anda mempunyai idea tentang kesan yang anda akan dapat daripada narwastu. Jadi, jika harga narwastu terlalu banyak untuk bajet anda, anda boleh menggantikan Valerian dalam campuran minyak pati anda.

Salah satu cara yang paling berkesan untuk digunakan narwastu di peresap minyak pati. Hanya menambah beberapa titik untuk peresap minyak, dan meletakkan di sebelah katil anda. Membolehkan minyak untuk memanaskan selama kira-kira 30-45 minit dan kemudian mengeluarkan sumber haba (meniup lilin atau cabut yang lebih panas), dan naik ke tempat tidur. Anda akan tidur seperti bayi dalam masa yang singkat. Untuk menggunakan narwastu pada kulit anda, cuba mengadun dengan Lavender, Vetiver, Sandalwood dan Lemon. Anda boleh menggunakan ini campuran minyak pati dalam minyak urut dan memohon kepada bahagian bawah kaki.

Ini minyak pati sudah pasti bernilai harga yang anda akan membayar untuk itu. Jadi, jika anda mempunyai kebimbangan atau masalah tidur, memberi minyak raja-raja cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar