"Sila Stick Out Lidah anda" - Akupuntur dan Ketidaksuburan

"Sila Stick Out Lidah anda" - Akupuntur dan Ketidaksuburan

Acupuncture semakin banyak digunakan untuk mengawal ketidakseimbangan hormon wanita, melegakan tekanan, dan secara amnya menyediakan lelaki dan badan wanita untuk mengandung dan juga untuk IVF apabila terdapat masalah dengan kemandulan. Lidah adalah bahagian penting daripada akupunktur dan kemandulan diagnosis sebagai bahasa adalah satu-satunya otot dalam badan yang sedia ada untuk pemeriksaan.

Jika anda adalah orang Cina dan melawat ahli akupunktur, anda akan diminta untuk "kan kan dia tai" diterjemahkan sebagai "Biar saya lihat lidah dan bulu anda". S / ia kemudian akan memeriksa lidah anda untuk bentuk, saiz, warna, tebal, moistness, bau, ketidaksempurnaan permukaan dan sudah tentu "bulu" atau salutan.

Anda tidak akan dijangka melekat lidah anda keluar untuk masa yang lama, kerana tekanan daripada berbuat demikian akan mempengaruhi bentuk lidah dan warna, tetapi ia akan diperiksa beberapa kali semasa sesi. Lidah anda juga akan mendedahkan tempoh masalah anda dan sifat ketidakseimbangan anda.

Di Barat iaitu sebanyak lidah anda akan dijangka untuk dilakukan, tetapi dalam perubatan tradisional Cina, ciptaan oleh Dr Sun Jie Guang melibatkan "jarum mikro" rawatan akupunktur lidah itu sendiri. Beliau telah menemui lebih 40 titik meridian pada lidah yang sepadan dengan pelbagai organ, termasuk otak.

Peranan akupunktur lidah dan rawatan kemandulan adalah untuk menyelaraskan haid (sama ada tempoh yang tidak teratur atau tidak wujud), meningkatkan seksual lelaki gangguan disfungsi, mengurangkan tekanan dan kemurungan, dan hormon-kira. Di Barat akupunktur dan kemandulan sesi seiring dengan kejayaan IVF, termasuk implantasi meningkat dan pengurangan statistik keguguran.

Bersama-sama dengan memeriksa lidah anda, ahli akupunktur anda akan memeriksa dua belas mata nadi yang semua petunjuk ketidakseimbangan dalam aliran tenaga atau ying dan yang, panas dan sejuk. Secara semula jadi anda juga akan memberikan sejarah terperinci tabiat kesihatan dan gaya hidup anda. Dari semua butiran ini, ahli akupunktur akan merumuskan satu program rawatan yang juga mungkin melibatkan preskripsi untuk herba Cina.

Dengan cara ini, jika anda merokok, jangan cuba untuk menyembunyikannya sebagai lidah anda akan memberikan anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar