Badan Anda - Direka untuk pulih dengan sendirinya

Badan Anda - Direka untuk pulih dengan sendirinya

Biasa dalam Headlines Berita laporan hasil maut individu yang telah dijangkiti virus H1N1. Beratus-ratus berlari untuk menunggu dalam barisan untuk mendapatkan "ditembak" vaksin bergegas dihasilkan dan tanpa proses ujian yang biasa, dengan harapan untuk mengelakkan nasib yang sama. Bagi orang lain, soalan yang membanggakan ialah: "Apakah aku vaksin atau tidak vaksin?" Bagi saya keputusan yang telah dibuat lama sebelum musim ini wabak H1N1. Sebagai seorang jururawat, saya mempunyai beberapa pendedahan kepada pelanggan yang mempunyai pelbagai bentuk penyakit pernafasan. Namun, saya tidak mempunyai kebimbangan bahawa pendedahan saya akan mengakibatkan saya dijangkiti penyakit mereka. Mengapa, anda boleh meminta.

Jawapannya adalah mudah. Sistem Imun sihat saya adalah perlindungan terbaik daripada sebarang bentuk virus atau bakteria yang mungkin cuba untuk menyerang sistem saya. Tahun demi tahun dalam apa yang dikenali sebagai "musim flu" yang saya menonton rakan sekerja saya tunduk kepada selesema, selesema tanpa menjejaskan diri saya sendiri. Saya membayar untuk itu, walaupun, dengan menjadi satu untuk menampung ketiadaan mereka dari kerja. Malangnya, beberapa tidak pernah belajar daripada pengalaman ini bug lesson- jelas boleh meniup di sekeliling anda tetapi anda tidak perlu "menangkap mereka."

Kesihatan Sistem Imun Anda juga boleh menjadi pertahanan terbaik terhadap mereka bug. Saya mencabar semua orang membaca artikel ini untuk membiasakan diri dengan proses penyembuhan semula jadi badan anda. Pemahaman yang lebih baik bagaimana kerja-kerja Sistem Imun anda pasti akan memberi motivasi kepada anda untuk memupuk sistem itu. Mari kita mengambil sepintas lalu, bermula dengan kulit anda -The organ terbesar badan anda. Kulit tidak terhenti anda adalah baris pertama pertahanan terhadap penceroboh asing ke dalam badan anda. The Master Designer merasakan adalah perlu untuk meletakkan bukaan untuk kebaikan kita: hidung untuk bernafas, dan lain-lain

Namun, pembukaan ini tidak dibiarkan tidak bersenjata. Hidung mempunyai unjuran seperti rambut atau silia yang benar-benar menolak kembali organisma itu pintu masuk. Mulut mempunyai membran mukus yang merembeskan mukus untuk tujuan memerangkap mereka penceroboh. Sistem Imun Anda agak reka bentuk induk. Jika, atas sebab tertentu, mempertahankan anda Kulit luaran anda, mempunyai rehat dalam integriti, membolehkan pencerobohan asing, sistem anda pertahanan dalaman sel-sel darah putih datang ke dalam tindakan pantas. Phagocytes anda mengunyah sehingga tetamu tidak diundang yang menyerang sistem anda. Limfosit anda adalah sel-sel memori dan ingat organisma yang cuba untuk memasuki dan membangunkan imuniti kepada mereka organisma.

Apa model penjagaan kesihatan. Bukankah ini menjadi orang yang kita model- Pencegahan? "Baiklah," anda mungkin bertanya, "Saya sudah sakit, bagaimana saya boleh membantu badan saya pulih dengan sendirinya?" Saya gembira anda bertanya. Sel-sel anda adalah terdiri daripada lebih 100 trilion sel. setiap sel mempunyai DNA atau pelan tindakan untuk sel-sel baru. Sel-sel anda adalah menggantikan kira-kira setiap 120 hari. Kualiti sel-sel baru anda adalah bergantung kepada anda. Boleh, dengan pilihan yang anda buat mengenai asuhan atau tidak memupuk sel-sel.

Jika anda memberi anda badan apa yang diperlukan. Badan anda akan pulih dengan sendirinya. Hasil daripada memberi badan saya apa yang ia diperlukan, penglihatan saya adalah lebih baik hari ini daripada itu 30 tahun lalu. Kesan sampingan daripada saya memberi badan saya apa yang ia perlukan adalah badan saya menghapuskan batu karang. Masalah usus saya yang menjadi akut dan meninggalkan saya menghadapi pembedahan adalah hampir diselesaikan kerana saya terus memberikan badan saya apa yang diperlukan untuk pulih dengan sendirinya. Badan anda - direka untuk pulih dengan sendirinya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar