Satu bahagian penting dalam Kesihatan Keluarga - Minyak Essential

Satu bahagian penting dalam Kesihatan Keluarga - Minyak Essential

Sebagai seorang ibu saya menjadi semakin bimbang tentang bagaimana setiap lawatan doktor adalah lebih pendek daripada yang lalu dan seolah-olah sentiasa berakhir dengan beberapa jenis preskripsi. Saya juga mengambil berat tentang berita-berita mengenai kuman tahan antibiotik. Masih terasa bahang dari berlebihan vaksin selesema yang diberikan kepada berumur 9 bulan saya, saya amat tertarik apabila saya diperkenalkan dengan minyak pati awal tahun ini. Dan, sejak hari itu minyak pati telah menjadi bahagian yang penting dalam kesihatan keluarga saya dan kehidupan seharian.

Saya bukan seorang doktor dan tidak bermaksud bahawa minyak pati perlu menggantikan rawatan perubatan rutin tetapi saya merasakan bahawa minyak pati telah membantu keluarga saya menjadi bebas daripada over-the-kaunter ubat-ubatan dan telah besar bagi penjagaan kesihatan pencegahan kami. Di bawah ini adalah cara yang keluarga saya telah menggabungkan minyak pati.

Sakit

Untuk semua bantuan kami kesakitan (sakit kepala, sakit badan, carpal tunnel, dan lain-lain) yang kita gunakan Lavender, Peppermint, Deepblue gabungan dan Birch. Kami mengurut minyak di kawasan yang rasa sakit. Untuk sakit kepala kita biasanya campuran lavender dan pudina di kuil-kuil dan di belakang leher kita.

Demam

Apabila anak-anak kita demam, kita meletakkan Peppermint pada bahagian bawah kaki mereka di dahi mereka di garis rambut. Kami tidak mempunyai terlalu banyak demam sejak kami mula menggunakan minyak pati tetapi ini telah mengurangkan demam setiap kali kita ada.

Isu-isu pencernaan

Saya bukan satu-satunya orang dewasa di dalam rumah yang telah mempunyai kopi giliran pagi di atas mereka. Apabila ini berlaku dan perut kita dipintal dengan hasil yang tidak menyenangkan, kita merebut gabungan yang dipanggil Digestzen dan sapukan pada perut kami dan / atau mengambil secara dalaman (meletakkan beberapa titik dalam kapsul dan menelannya). Ini kerja-kerja lebih cepat daripada bahan yang merah jambu. Ia adalah menakjubkan.

The Digestzen campuran atau Peppermint adalah baik untuk semua yang disenaraikan pada botol bahan yang berwarna merah jambu (tetapi anda tidak mempunyai kesan sampingan yang amat ditakuti).

Mood

Kami suka untuk campuran Wild Orange dan Lavender dalam peresap untuk kebimbangan dan tekanan. Tindakan kita untuk ia adalah sangat cepat dan tidak memerlukan mengambil ubat-ubatan yang memecahkan perlahan-lahan dan mengambil masa beberapa minggu untuk meninggalkan otak kita. Bonus adalah bahawa Wild Orange juga membersihkan udara.

Anak kami menggunakan Vetiver minyak pati untuk membantu menjaga fikirannya tenang semasa sekolah. Beliau adalah dalam gred pertama dan Vetiver benar-benar membantu dia tinggal sedar akan kelakuannya. Kami pergi dari menarik kad tingkah laku oren (buruk!) Untuk menarik kad tingkah laku kuning dan hijau (amaran dan tingkah laku yang baik). Beliau begitu comel dan meletakkan minyak pada "kaki otak" beliau (titik vita-flex otak adalah ibu jari kaki).

Isu-isu pernafasan

Hidung tersumbat dan berair kami dijaga oleh Eucalyptus dan campuran yang dipanggil Tarik nafas diurut pada bahagian dada dan diletakkan di bawah hidung kita. Kesesakan dibersihkan dan serangan alahan tenang oleh Eucalyptus dan Lemon di hidung vita-flex mata kami. Kayu putih semalaman atau Breathe sedang disebarkan dalam bilik tidur.

Selsema / flu

Kami telah mampu untuk menamatkan mana-mana sejuk dari arah depan atau selesema dengan mengambil Oregano dan campuran OnGuard dalaman (diletakkan dalam kapsul) dan juga meresap mereka. Sebaik sahaja kami rasa "menjijikkan" kita mula protokol dan berterusan selama beberapa hari walaupun kita telah ditendang ia pada hari pertama. Anak-anak muda yang tidak menelan kapsul lagi mengambil minyak dengan jus oren.

Sokongan Imun

Setiap malam kita mengambil masa untuk memohon minyak ro membantu meningkatkan sistem imun kita. Kami mempunyai bola aplikator roller yang mengandungi campuran OnGuard, Oregano, Basil, Melaleuca, dan Lavender. Kami menggulung ini di bahagian bawah kaki kita. Ini bukan sahaja membantu menjaga kesihatan kita tetapi ia meminta kita untuk meluangkan masa bersama keluarga semasa bergegas untuk mendapatkan anak-anak di atas katil. Tidur adalah banyak lebih bagus di rumah kami sekarang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar